Quan suquem una galeta a la llet…
El treball de ciències a l'escola ens ha d'acostar a la idea de conèixer per comprendre els fenòmens del món, per poder-nos-hi implic...
(En)Raonem en parella: tutoria entre iguals per desenvolupar la resolució cooperativa de problemes
(En)Raonem en parella és un programa educatiu desenvolupat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la UAB, que, emprant la...
Aportació de les TAC a l’ensenyament de les ciències.
Aportació de les TAC a l'ensenyament de les ciències* En aquest article, a més de diferenciar-hi, d'entrada, els conceptes TIC i TAC, ...
Entorns virtuals d'aprenentatge (III)
Detecció de dificultats en la competència lectora
Per detectar les necessitats educatives que presenta l’alumnat respecte a la lectura i l’escriptura, és necessari observar les seve...
La construcció de coneixement científic del tres als dotze anys. Què en sabem?
En aquest article, s'hi exposen breument algunes de les aportacions recents que la psicologia del desenvolupament ha fet al problema de l...
Les TIC-TAC-TEP aterren a les biblioteques escolars
Les eines i les possibilitats que ens ofereix la web social a les biblioteques escolars i per realitzar les activitats de foment de la le...
Educació científica en temps de crisi.
Ens trobem en moments de crisi. L'autor proposa l'educació científica per comprendre, tenir un esperit crític i actuar davant la reali...