La plástica como motivadora de la imaginación en un aula de compensación educativa
El lugar y los protagonistasNuestro proyecto se desarrolló en un ACE o aula de compensación educativa. En ella recalan alumnos de secun...
Más que baile
En el recurso «Más que baile» se propone un proyecto interdisciplinar para desarrollar la expresión corporal y el movimiento con pens...
Llegir per escriure i escriure per llegir: una webquest sobre el Lazarillo de Tormes
A partir d'una obra de la literatura clàssica espanyola, el Lazarillo de Tormes, l'autora elabora una proposta didàctica de lectura i e...
Una petita bibliorevolució
A l’escola Orlandai ens proposem que la lectura arribi a ser un compromís de tota la comunitat escolar. Ho considerem una condició...
Escoltar, explicar i escriure anècdotes dels nostres avis
Aquest article explica una seqüència didàctica en què es proposa a l'alumnat que faci un exercici de redacció pautat. L'activitat s'...
La reproducción: ¿deber o necesidad?
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), breus retalls de diàlegs d’aula, aparentment simp...
La comprensió lectora a l’aula: de la situació cooperativa a la metacomprensió
En aquest article, s'hi fa una proposta d'anàlisi de la comprensió lectora on s'integren les diferents habilitats de pensament de l'alu...
Cacharreando, un proyecto realizado con Makey Makey y Scratch
Programar sense saber programar o tocar el piano amb núvols de sucre ja és possible gràcies a la unió de dues eines que s&...