AntoniZabala Vidiella
Sobre mi
Llicenciat en filosofia i ciències de l’educació. Director de l’Institut de Recursos i Investigació de la Formació, GRAÓ. Director de ZDP edicions digitals. Director de la revista AULA de Innovación Educativa. Fundador del Campus Virtual d’Educació de la Universitat de Barcelona. Cofundador i membre del Consell de Redacció de la revista ì GUIX. Exassessor del Ministeri d’Educació en l’elaboració dels dissenys curriculars i en els plans de formació del ì professorat. Assessor psicopedagògic de centres i administracions ì educatives. Collaborador del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Professor/assessor dels Instituts de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Autor d’articles i llibres sobre didàctica en general i específica: – Didàctica de les ciències socials – Comprensió i percepció del temps històric – Representació gràfica de l’espai – Mètodes globalitzats i enfocament globalitzador – Variables metodològiques de la pràctica educativa – Desenvolupament curricular: projectes curriculars de ì centre i programació de l’aula – Constructivisme i les seves implicacions didàctiques – Pautes i criteris per a l’anàlisi de materials ì curriculars – Avaluació formativa – Ensenyament dels continguts procedimentals – Formació permanent del professorat – Aprendre i ensenyar competències – Les TIC a l’aula
Publicacions
MEJORAR LA CALIDAD EN EL AULA
...
HABLAR PARA… / VIVIR LAS EMOCIONES / LA CONSTRUCCION DE LA IDENTIDAD
...
La personalització de l’aprenentatge
...
EQUIPOS FIJOS PARA EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS
...
LOS CAMBIO EDUCATIVOS (2000-2004): NUEVOS DESAFIOS, VIEJOS REMEDIOS / EDUC.MUSICAL PARA UNA EDUCACION DE CALIDAD
...
Què, quan i com ensenyar les competències bàsiques a secundària
La proposta que presentem és una eina clarament didàctica, pensada i dissenyada a f...
El constructivismo en el aula
Els autors parteixen d'una convicció: la concepció constructivista ofereix una explicació integra...
El informe PISA: análisis crítico.
...
La pedagogia de projectes
...
Las ciencias en la escuela
Las ciencias en la escuela. Teorías y prácticas consta d’uns articles de f...