
AntoniZabala Vidiella
Sobre mi
Llicenciat en filosofia i ciències de l’educació. Director de l’Institut de Recursos i Investigació de la Formació, GRAÓ. Director de ZDP edicions digitals. Director de la revista AULA de Innovación Educativa. Fundador del Campus Virtual d’Educació de la Universitat de Barcelona. Cofundador i membre del Consell de Redacció de la revista ì GUIX. Exassessor del Ministeri d’Educació en l’elaboració dels dissenys curriculars i en els plans de formació del ì professorat. Assessor psicopedagògic de centres i administracions ì educatives. Collaborador del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Professor/assessor dels Instituts de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Autor d’articles i llibres sobre didàctica en general i específica: – Didàctica de les ciències socials – Comprensió i percepció del temps històric – Representació gràfica de l’espai – Mètodes globalitzats i enfocament globalitzador – Variables metodològiques de la pràctica educativa – Desenvolupament curricular: projectes curriculars de ì centre i programació de l’aula – Constructivisme i les seves implicacions didàctiques – Pautes i criteris per a l’anàlisi de materials ì curriculars – Avaluació formativa – Ensenyament dels continguts procedimentals – Formació permanent del professorat – Aprendre i ensenyar competències – Les TIC a l’aula
Publicacions
El constructivismo en el aula
Els autors parteixen d'una convicció: la concepció constructivista ofereix una explicació integra...
El informe PISA: análisis crítico.
...
La pedagogia de projectes
...
Las ciencias en la escuela
Las ciencias en la escuela. Teorías y prácticas consta d’uns articles de f...
LENGUA Y EXPRESION PLASTICA / LAS COMPETENCIAS EN LA EDUC. ESCOLAR / ESPACIOSDE SUBJETIVIDAD… / CULTIVANDO LA PAZ
...
Evidències científiques per millorar la pràctica docent
...
Procedimientos en educación musical
...
PROGRAMAR Y EVALUAR COMPETENCIAS
...
Què, quan i com ensenyar les competències bàsiques a primària
Allò que no hi és en el currículum oficial: el desplegament de les compet&egrav...
Del proyecto educativo a la programación de aula
Aquest llibre, des d'una concepció constructivista, aporta pautes que poden ajudar el professorat e...