
JesúsViñas i Cirera
Sobre mi
Jesús Viñas Cirera, llicenciat en Psicologia, especialitzat en Psicopedagogia, amb experiència docent a primària i secundària i inspector d’educació, és coordinador de l’Àrea d’Atenció a la Diversitat i Orientació de la Inspecció d’Educació i membre de la Comissió sobre la Interculturalitat creada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. També és formador de cursos de mediació i resolució de conflictes, d’organització de centres, de treball en equip, etc. Ha col·laborat en les obres La organización del espacio y del tiempo en el centro educativo (1997) i Construir la escuela intercultural. Reflexiones y propuestas para trabajar la diversidad étnica y cultural (1999). Ha publicat nombrosos articles relacionats amb l’organització i gestió de centres, l’avaluació i la inspecció educativa.
Publicacions
CONTEXTOS CULTURALES PARA LA ACTIVIDAD MATEMATICA I / CONVIVIR CON LOS CONFLI.BURNOUT EN LA ENSEÑANZA.
...
QUE S’HA D’APRENDRE A LES ESCOLES 3-12?
...
Evidències científiques per millorar la pràctica docent
...
La organización del espacio y del tiempo en el centro educativo
La tutoria, tasca de qui? Tenim en compte una doble perspectiva per facilitar la possible resposta: ...
TOLERANCIA?
...
Cómo dar respuesta a los conflictos
L’ESCOLA I LA CIUTAT
...
Construir la escuela intercultural
El repte que planteja aconseguir una plena integració de les persones immigrades continua ...
LES CIENCIES SOCIALS FORA DE L’AULA
...
Escribir, escribirme
...
Temes relacionats
#Didàctica general i metodologia general #Didáctica general y metodología general #export #Avaluació de centres #Avaluació de l'acció docent #Calidad educativa #Competència artística i cultural #Competencia artística y cultural #Competència comunicativa, lingüística i audiovisual #Competencia en comunicación lingüística #Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural #Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural #Competència matemàtica #Competencia para aprender a aprender #Competència per aprendre a aprendre #Competència social i ciutadana #Competencia social y ciudadana #Desarrollo profesional #Desenvolupament professional #Didàctica de l'expressió corporal i de l'educació física #Didáctica de la expresión corporal y de la educación física #Didáctica de las ciencias y del conocimiento del medio #Didáctica de las matemáticas #Didàctica de les ciències i del coneixement del medi #Didàctica de les matemátiques #Educació moral #Educación moral #Enseñanza-Aprendizaje. Estilos/procesos internos de enseñanza-aprendizaje. #Ensenyament-Aprenentatge. Estils/processos interns d'ensenyament-aprenentatge. #Evaluación de centros #Evaluación de la acción docente #Formació i desenvolupament del professorat #Formació inicial del professorat #Formación inicial del profesorado #Formación y desarrollo del profesorado #Investigació educativa #Investigación educativa #Neurociencias/neuroeducación #Neurociències/neuroeducació #Organització i gestió de centres #Organización y gestión de centros #Qualitat educativa #Rúbricas #Rúbriques #Sistemas de indicadores #Sistemes d'indicadors #Transversalidad #Transversalitat #Organització de l'espai #Organització de l'espai/temps #Organització dels horaris escolars. Calendaris #Organización de los horarios escolares. Calendarios #Organización del espacio #Organización del espacio/tiempo #Disciplina #Resolució de conflictes / mediació #Resolución de conflictos / mediación #Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat #Educación para la interculturalidad/multiculturalidad #Nouvinguts/immigració #Recién llegados/inmigración #Actividades literarias #AICLE/Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras #Aprendizaje de la escritura #Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales #Aprendizaje significativo / significatividad #Aprendizaje y servicio #Autoestima #Biblioteca/mediateca #Ciudades y pueblos educadores #Clima y cultura de centro #Competencias profesionales del profesorado #Conciliación vida laboral/escuela #Convivència #Coordinación de intercentros #Cuento #Cuentos y literatura infantil #Desarrollo personal #Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales #Educación para la convivencia #Educación para la paz #Escuela pública #Estrategias de escritura #Evaluación de resultados terminales #Filosofía en la escuela #Formación continua del profesorado/formación permanente #Función social de la enseñanza #Funcionalidad #Género y educación #Gestión de recursos humanos #Habilidades sociales del profesorado #Identidad y autonomía personal #Interdisciplinariedad #Libros de texto #Literatura infantil/juvenil #Manualidades #Motivación #Organización y participación de las familias #Participación #Personalización de los aprendizajes #Planificación estratégica y operativa #Política y legislación educativa #Proyectos de trabajo #Redes de atención a la infancia #Relatos de vivencias personales #Roles del profesorado #Técnicas de la expresión visual y plástica #Técnicas Freinet #Tratamiento de la información y competencia digital #Uso de Internet #Uso de las TIC (tecnologías) #Uso de los teléfonos móvilesContacte

SEGUEIX-NOS A XARXES:
©Grao 2025