
MontserratVilà Santasusana
Sobre mi
Montserrat Vilà Santasusana és llicenciada en Filosofia i Lletres (psicologia) i en Filologia, i doctora per la Universitat Autònoma de Barcelona. En la seva tesi doctoral va investigar sobre el discurs acadèmic oral formal i el seu ensenyament i aprenentatge en l’educació superior. És professora titular d’Universitat. Ha impartit docència en els diferents nivells educatius i en formació del professorat. Exerceix la seva docència a la Facultat de Ciències de l’Educació i a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB.
La seva trajectòria investigadora s’orienta cap a l’anàlisi del discurs oral i la didàctica de les llengües. S’ha especialitzat en tres àmbits: l’ensenyament i aprenentatge del discurs oral i gèneres discursius en els diferents nivells educatius; l’ensenyament de l’oralitat en l’aprenentatge de llengües estrangeres, i l’anàlisi de les estratègies retòriques utilitzades a classe pels docents. Ha format part del grup d’investigació RAME i forma part dels grups de recerca interuniversitaris GRELL i RESOLT3 sobre educació i llengua i sobre plurilingüisme social i educació. És coautora de les publicacions següents, entre d’altres: Los alumnos investigan sobre la lengua; El discurso oral formal. Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas; Juegos de expresión oral y escrita; Expresión oral; La discusión oral: Argumentos y falacias; Los usos orales de la lengua y su enseñanza, i 10 ideas clave para enseñar a hablar en público en el aula.
Publicacions
LOS REGISTROS
...
Cap a l’aprenentatge competencial de llengües adicionals
...
Literatura juvenil
...
La lectura i l´escritura al cicle inicial. Propòsits i reptes
...
Oralitat i escriptura
...
EXPLICAR Y ARGUMENTAR
...
APRENDRE A LLEGIR I A ESCRIURE AL CICLE INICIAL, MOMENT CLAU DE L’ESCOLARITATOBLIGATORIA
...
Llengües, ètnies i cultures a l’ensenyament
...
Argumentació social i científica
...
Enseñar y aprender lengua y literatura en tiempos de pandemia
...