LauraTriviño Cabrera
Sobre mi
Professora titular en Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Màlaga. Doctora en Educació i Comunicació Social (Universitat de Màlaga), doctora en Comparative Modernities (Universidade do Minho) i doctora en Història de l’Art (UNED). Investigadora principal del Grup de Recerca en Didàctica de les Humanitats Multimodals (GRIDHUM). Entre els seus reconeixements, destaquen: Premi Meridiana 2022 a iniciatives I+D (Junta d’Andalusia), I Premi a la Innovació, Qualitat i Bones Pràctiques Docents (Universitat de Màlaga), X Premi de Recerca Elisa Pérez Vera (UNED) i Primer Premi Nacional de Llicenciatura en Humanitats del Ministeri d’Educació del Govern d’Espanya.
Actualment, exerceix com a coordinadora del Màster en Igualtat i Gènere. A més, ha exercit com a directora del Departament de Didàctica de la Matemàtica, de les Ciències Socials i de les Ciències Experimentals a la Universitat de Màlaga. És membre dels instituts i grups de recerca següents: IGIUMA i IFE (Universitat de Màlaga); INSTIFEM i Grup Interdisciplinari d’Estudis Feministes (Universitat Complutense de Madrid); i els grups de recerca GAPS (Universidade do Minho, Portugal) i LRPC (Université du Québec à Trois-Rivières, el Canadà).
Ha realitzat estades de recerca i de formació docent a les universitats següents: Université Paris 8, University College London, Universidade do Minho i Universitat Complutense de Madrid. Ha dirigit el projecte de recerca LITMEC (Literacitat Multimodal i Estudis Culturals) i els projectes d’innovació educativa «Alfabetització ètic-social, Artivisme i Ciutadanisme» (PEU 19-210) i «Alfabetització Audiovisual per a la pràctica performativa» (PEU 17-172), de la Universitat de Màlaga. També ha participat com a investigadora del projecte nacional I+D «Produsage cultural en les xarxes socials: indústria, consum popular i alfabetització audiovisual de la joventut espanyola amb perspectiva de gènere».
Entre les seves publicacions recents, destaca el llibre Feminist Critical Literacy. From mainstream culture to didactic produsage (2022).
Més detalls curriculars i llistats de publicacions a:
Orcid: https://orcid.org/0000-0001-8597-4952
ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/laura-trivino-cabrera
Dialnet: https://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=2137378
Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=oky0bnoaaaaj
Xarxes socials:
Twitter: @laura_trivino_8
Instagram: @lauratrivinocabrera
Facebook: lauratrivinocabrera8
Publicacions
Estrategias de ludificación aplicadas a la enseñanza de la historia (secundaria y universidad)
Este libro ofrece algunas propuestas y reflexiones sobre una de las fórmulas de innovaci&o...
Alfabetización multimodal, artivismo educativo y redes sociales
Aquest llibre presenta un enfocament nou en el desenvolupament de la innovació docent en e...
Ciencias sociales y perspectiva de género
...
Retos para la enseñanza de la historia del arte
...