IgnasiPuigdellívol Aiguadé
Sobre mi
Educador i professor en diferents institucions vinculades ì a l’educació especial des de 1972, actualment és ì catedràtic (EU) de didàctica a la Universitat de ì Barcelona (on ha estat degà de la Facultat de Formació ì del Professorat) i investigador del Centre Especial ì d’Investigació en Teories i Pràctiques Superadores de les ì Desigualtats (CREA). Va formar part del Grup de Treball (Joint Project) ì d’Educació Especial de l’ATTE (European Teacher Trainning ì Association), i ha desenvolupat la seva tasca ì principalment a Holanda, Regne Unit, Grècia i l’Estat ì espanyol. Entre 1997 i 2001 va assessorar el Proyecto de ì Integración Educativa a Mèxic amb el suport del Fondo ì Mixto de Cooperación Técnica y Científica México-España. ì El 2002 aquest projecte fou assumit com a programa ì educatiu per la Secretaria d’Educació, i es va convertir ì en Programa Nacional. Actualment és investigador del ì projecte integrat INCLUD-ED, que té com a objectiu ì identificar els components inclusius i excloents dels ì sistemes educatius de la Unió Europea i els seus efectes ì en la cohesió social. Entre les seves publicacions destaquen Necessitats ì Educatives Especials (Eumo, 1992), Programación de aula y ì adecuación curricular (Graó, 1993), Estratègies ì d’Integració (Rosa Sensat-FPCH, 1995), La educación ì especial en la escuela integrada (Graó, 1998. Sisena ì edició revisada i ampliada el 2005) i Comunidades de ì aprendizaje. Transformar la educación (Graó, 2002), ì aquest darrer en collaboració.
Publicacions
MUSICA PARA TODOS
...
Comunidades de aprendizaje
Quan la societat canvia ràpidament i les reformes educatives semblen haver esgotat el s...
Programación de aula y adecuación curricular
...
Educar las emociones cuando no hacemos «educación emocional»
A l’article següent pretenem parlar sobre l’educació emocional des d&r...
La educación especial en la escuela integrada
S'hi valora la dinamització de la feina en equip, les decisions curriculars, l'ambient de treball...
Educar les emocions quan no fem «educació emocional»
A l’article següent pretenem parlar sobre l’educació emocional des d&r...
DIVERSIDAD Y EDUCACION FISICA
...
Convivencia en positivo
...
Estrategias de apoyo en la escuela inclusiva
Aconseguir una escola inclusiva requereix necessàriament pensar amb rigor com es proporcio...
LOS TRABAJOS PRACTICOS DE EDUCACION / LA CONTRARREFORMA / ¿FAMILIA A LA CARTA?LA ESCUELA ES UN BUEN SITIO
...