NúriaPlanas Raig
Sobre mi
Nascuda a Barcelona (1972), Núria Planas Raig és llicenciada en Ciències Exactes, especialitat en Matemàtica Fonamental, per la Universitat de Barcelona (1995) i doctora en Pedagogia, especialitat en Didàctica de la Matemàtica, per la Universitat Autònoma de Barcelona (2001), on és professora agregada al Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals des del 2005. La distinció d’investigadora ICREA-Acadèmia li permet compaginar les tasques de recerca a Barcelona amb estades al Departament d’Educació Matemàtica de la Universitat de Sud-àfrica, Pretòria, on és professora extraordinària des del 2013. Les seves línies d’estudi convergeixen en un tema: els processos d’aprenentatge matemàtic escolar en situacions complexes socialment i lingüísticament. En concret, examina l’impacte d’entorns col·laboratius de classe en el desenvolupament de la participació i de l’aprenentatge matemàtic de casos d’estudiants; tot això en el si del Grup de Recerca en Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica, que coordina. A la seva pàgina web es poden consultar alguns treballs (articles, ponències, capítols, llibres) de publicació recent. També s’hi pot veure la tasca de divulgació que duu a terme des de fa anys en l’àmbit de l’ensenyament i de l’aprenentatge de les matemàtiques, així com l’abast de les col·laboracions científiques locals i internacionals que ha iniciat en el transcurs de la seva trajectòria i que manté a dia d’avui.
Pàgina web: http://pagines.uab.cat/nuria_planas
Publicacions
EL FUTURO DEL CALCULO
...
MATEMATICA, CULTURA Y SOCIEDAD
...
TIEMPO Y MATEMATICAS
...
Construir la escuela intercultural
El repte que planteja aconseguir una plena integració de les persones immigrades continua ...
LA GEOMETRIA, UNA ENSEÑANZA IMPRESCINDIBLE
...
Educación matemática y buenas prácticas
Cada capítol, centrat en una etapa educativa, suggereix com crear i gestionar entorn...
LA FORMACION DEL PROFESORADO DE MATEMATICAS. TETOS PROFESIONALES EINCORPORACION AL EEES
...
Matemáticas e interculturalidad
La problemàtica associada a l’aprenentatge i l’ensenyament de les matem&agr...
El uso de applets para enseñar matemáticas
...
Educación matemática y exclusión
En els darrers anys ha anat canviant de manera accelerada la composició de l’alum...