M.ª del PilarMenoyo Díaz
Sobre mi
És llicenciada en biologia i es dedica a l’ensenyament ì compaginant les ciències experimentals i les ì matemàtiques. Màster en didàctica de les matemàtiques i ì les ciències (UAB, 1998). Suficiència investigadora (UAB, ì 2006) amb el projecte: «Iniciar l’alumnat en la recerca ì des de 1er d’ESO». Ha format part de diferents grups de treball sobre el ì tractament de l’avaluació, la resolució de problemes, la ì utilització de la llengua en situació d’aprenentatge, el ì treball cooperatiu i la ciència en context (UAB i UB). Reconeixement de la participació en projectes d’innovació ì pedagògica (II Premis: Convivència Escolar 1999 i II ì Premis Abacus 2006 en la modalitat de Projectes de ì divulgació de les Matemàtiques, de les CCEE i la ì Tecnologia). Autora i coautora de diferents articles en revistes, així ì com llibres de text de ciències experimentals, ì matemàtiques, ciències de la terra i del medi ambient i ì guies didàctiques d’exposicions del Museu de la Ciència. Formadora de diferents cursos, assessoraments, mòduls, ì tallers i sessions en escoles d’estiu, de tardor, CRP i ì en altres àmbits tant de Barcelona com de Canàries, ì Galícia i Cantàbria, ja sigui a títol personal o ì compartint la seva experiència amb altres membres dels ì diferents grups de treball dels quals formava part. Actualment és membre del grup Scientia Òmnibus (adscrit a ì Rosa Sensat i a l’ ICE de l’UAB) i catedràtica de ì matemàtiques de l’institut Juan Manuel Zafra de Barcelona ì des de 2003.
Publicacions
ESTRATEGIAS PARA ATENDER LA DIVERSIDAD / LA ESCUELA SEGUN …
...
Estrategias organizativas de aula
El llibre planteja per què i com el professorat ha d'ensenyar a l'alumnat a reflexionar sobre la se...
La planificación didáctica
La programació va més enllà de definir uns objectius, seqüenciar els continguts i planificar les...
La composición escrita (de 3 a 16 años)
Mètode analític, mètode globalitzat, concepció constructivista, apren...
La secuencia formativa
Reflexions i pràctiques de docents que, a través de la seqüència formativa i de la regulació i ...
MATEMATICAS Y EJES TRANSVERSALES
...
LA FASE INICIAL DE LA SECUENCIA FORMATIVA / EDUCACION PARA EL COSUMIDOR /EDUCACION Y TRADICION
...
LA FASE DE CIERRE DE LA SECUENCIA FORMATIVA / LOS VALORES EN LA ESCULA, HOY /INTRODUCCION A LA PRACTICA PSOCOMOTRIZ
...
COMPETENCIA EN INICIATIVA Y ESPIRITU EMPRENDEDOR / EL VALOR EDUCATIVO DE LACIUDAD Y PATRIMONIO
...
COMPETENCIA MATEMATICA
...