FedericoMalpica Basurto
Sobre mi
Federico Malpica és professor, investigador i doctor en Educació –qualitat i processos d’innovació educativa– per la Universitat Autònoma de Barcelona. Participa en el desenvolupament de solucions per a la millora contínua de la pràctica docent i és assessor en les àrees de qualitat i innovació educativa, direcció estratègica, desenvolupament organitzatiu i gestió del canvi, així com en la transformació de la pràctica educativa. És cofundador i president de l’Institut Escalae per a la Qualitat de l’Ensenyament-Aprenentatge amb seu a Barcelona, Espanya. Ha rebut distincions com el Premi Extraordinari de Doctorat atorgat per la Universitat Autònoma de Barcelona (2005), o la beca Beatriu de Pinós (2007) per a investigadors en l’àmbit professional. És autor de nombrosos articles entre els quals cal destacar: «La soledad en la cultura docente y sus consecuencias para la calidad pedagógica» (2007), «La gestión de la calidad pedagógica a través de comunidades de mejora sobre la práctica educativa» (2009) i més recentment «¿Innovación basada en ocurrencias o en evidencias?» (2020). És, a més, ponent habitual en congressos nacionals i internacionals sobre temes educatius. Més informació i contacte: fmalpica@escalae.org, www.escalae.org, www.calidadpracticaeducativa.org
Publicacions
Evidencias científicas para mejorar la práctica docente
...
LOS MATERIALES, RECURSOS PARA EL APRENDIZAJE / LA SOLEDAD EN LA CULTURADOCENTE Y SUS CONSECUENCIAS PARA…
...
LOS RECURSOS ESPECIFICOS COMO MOTOR DE CAMBIO / LIBROS RECOMENDADOS / LAGESTION DE LA CALIDAD PEDAG. A TRAVES.
...
SINERGIAS EN TORNO A LA LECTURA
...
COMPETENCIA DE APRENDER A APRENDER
...
LES FUNCIONS ACTUALS I FUTURES DE LA DIRECCIÓ
...
Evidències científiques per millorar la pràctica docent
...
MEJORAR LA CALIDAD EN EL AULA
...
8 Ideas Clave. Calidad de la práctica educativa
Aborda de manera profunda allò que podem entendre els professionals de l'educació p...