FedericoMalpica Basurto
Sobre mi
Federico Malpica és professor, investigador i doctor en Educació –qualitat i processos d’innovació educativa– per la Universitat Autònoma de Barcelona. Participa en el desenvolupament de solucions per a la millora contínua de la pràctica docent i és assessor en les àrees de qualitat i innovació educativa, direcció estratègica, desenvolupament organitzatiu i gestió del canvi, així com en la transformació de la pràctica educativa. És cofundador i president de l’Institut Escalae per a la Qualitat de l’Ensenyament-Aprenentatge amb seu a Barcelona, Espanya. Ha rebut distincions com el Premi Extraordinari de Doctorat atorgat per la Universitat Autònoma de Barcelona (2005), o la beca Beatriu de Pinós (2007) per a investigadors en l’àmbit professional. És autor de nombrosos articles entre els quals cal destacar: «La soledad en la cultura docente y sus consecuencias para la calidad pedagógica» (2007), «La gestión de la calidad pedagógica a través de comunidades de mejora sobre la práctica educativa» (2009) i més recentment «¿Innovación basada en ocurrencias o en evidencias?» (2020). És, a més, ponent habitual en congressos nacionals i internacionals sobre temes educatius. Més informació i contacte: fmalpica@escalae.org, www.escalae.org, www.calidadpracticaeducativa.org
Publicacions
LOS RECURSOS ESPECIFICOS COMO MOTOR DE CAMBIO / LIBROS RECOMENDADOS / LAGESTION DE LA CALIDAD PEDAG. A TRAVES.
...
SINERGIAS EN TORNO A LA LECTURA
...
COMPETENCIA DE APRENDER A APRENDER
...
LES FUNCIONS ACTUALS I FUTURES DE LA DIRECCIÓ
...
Evidències científiques per millorar la pràctica docent
...
MEJORAR LA CALIDAD EN EL AULA
...
8 Ideas Clave. Calidad de la práctica educativa
Aborda de manera profunda allò que podem entendre els professionals de l'educació p...
Evidencias científicas para mejorar la práctica docente
...
LOS MATERIALES, RECURSOS PARA EL APRENDIZAJE / LA SOLEDAD EN LA CULTURADOCENTE Y SUS CONSECUENCIAS PARA…
...