CarlosLomas García
Sobre mi
És doctor en filologia hispànica i catedràtic de llengua ì castellana i literatura a l’IES núm. 1 de Gijón. Assessor ì de formació del professorat en el Centre del Professorat ì de Gijón (Espanya) de 1989 a 2010, fou director de la ì revista SIGNOS (1990-1997) i és codirector de TEXTOS de ì Didáctica de la Lengua y la Literatura. Com a formador ha ì intervingut en congressos, cursos i jornades a l’Estat ì espanyol, Portugal, Brasil, Mèxic, Veneçuela, Puerto ì Rico, Xile i Colòmbia. Els seus assaigs i les seves investigacions indaguen al ì voltant de les teories i les pràctiques de l’educació ì lingüística i literària en l’ensenyament secundari, als ì llenguatges i els efectes dels missatges de la ì comunicació de masses (especialment de la publicitat) i ì als vincles entre diferència sexual i social i ì transmissió escolar i cultural dels gèneres. És autor, entre altres llibres, d’El espectáculo del ì deseo (Octaedro, 1996), Cómo enseñar a hacer cosas con ì las palabras (Paidós, 1999), Érase una vez la escuela ì (Graó, 2007), ¿El otoño del patriarcado? Luces y sombras ì de la igualdad entre mujeres y hombres (Península, 2008). ì Ha coordinat (collaborant també com a autor) l’edició de ì volums collectius com Mujer y educación (Graó, 2002), ì ¿Todos los hombres son iguales? (Paidós, 2003), Los ì chicos también lloran (Paidós, 1999), Textos literarios y ì contextos escolares (Graó, 2008) i Lecciones contra el ì olvido. Memoria de la educación y educación de la memoria ì (Octaedro, 2011). lomascarlos@gmail.com
Publicacions
LENGUAS INTEGRADAS Y COMPETENCIAS
...
LA TAREA DE EVALUAR
...
LA ENSEÑANZA DE LA LENGUA EN LATINOAMERICA
...
COMPETENCIA COMUNICATIVA Y EDUCACION DEMOCRATICA
...
PEDAGOGIA SISTEMICA / ALGUNAS REFERENCIAS / ESCUELA PUBLICA Y SOLIDARIDAD ED.UN BINOMIO INSEPARABLE / PROPUESTA…
...
Narracions breus per a fomentar la creació
...
Projectes de treball a la classe de llengua i literatura
...
100 números d’ARTICLES
...
La escritura en la enseñanza secundaria
Proposa una reflexió atenta i realista sobre les implicacions del procés d'elabo...
LECTURA Y ESCRITURA: PRIMEROS PASOS
...