
CarlosLomas García
Sobre mi
És doctor en filologia hispànica i catedràtic de llengua ì castellana i literatura a l’IES núm. 1 de Gijón. Assessor ì de formació del professorat en el Centre del Professorat ì de Gijón (Espanya) de 1989 a 2010, fou director de la ì revista SIGNOS (1990-1997) i és codirector de TEXTOS de ì Didáctica de la Lengua y la Literatura. Com a formador ha ì intervingut en congressos, cursos i jornades a l’Estat ì espanyol, Portugal, Brasil, Mèxic, Veneçuela, Puerto ì Rico, Xile i Colòmbia. Els seus assaigs i les seves investigacions indaguen al ì voltant de les teories i les pràctiques de l’educació ì lingüística i literària en l’ensenyament secundari, als ì llenguatges i els efectes dels missatges de la ì comunicació de masses (especialment de la publicitat) i ì als vincles entre diferència sexual i social i ì transmissió escolar i cultural dels gèneres. És autor, entre altres llibres, d’El espectáculo del ì deseo (Octaedro, 1996), Cómo enseñar a hacer cosas con ì las palabras (Paidós, 1999), Érase una vez la escuela ì (Graó, 2007), ¿El otoño del patriarcado? Luces y sombras ì de la igualdad entre mujeres y hombres (Península, 2008). ì Ha coordinat (collaborant també com a autor) l’edició de ì volums collectius com Mujer y educación (Graó, 2002), ì ¿Todos los hombres son iguales? (Paidós, 2003), Los ì chicos también lloran (Paidós, 1999), Textos literarios y ì contextos escolares (Graó, 2008) i Lecciones contra el ì olvido. Memoria de la educación y educación de la memoria ì (Octaedro, 2011). lomascarlos@gmail.com
Publicacions
Ensenyar i aprendre llengua i literatura en temps de pandèmia
...
Comunidades lectoras
...
Érase una vez la escuela
L’escola ha estat i és un dels territoris de la memòria literària. ...
LA DISCUSION COMO INSTRUMENTO DE APRENDIZAJE
...
TEXTOS Y CONTEXTOS DE LA TELEVISION
...
Narraciones literarias, narraciones audiovisuales
...
La escritura de textos teatrales
...
Els llibres de text a l’educació secundària
...
Còmic, novella gràfica i àlbum illustrat a secundària
...
Comunitats lectores
...