
F. XavierHernández Cardona
Sobre mi
Doctor en història i catedràtic de didàctica de les ì ciències socials de la Universitat de Barcelona. S’ha ì especialitzat en el camp de la didàctica de les ciències ì socials, en museografia i en iconografia històrica. Va ì participar de manera molt activa en els processos de ì reforma educativa a Catalunya a finals del segle XX. Ha ì participat en la redacció de nombrosos treballs ì d’investigació i innovació educativa. És membre del ì consell de redacció de la revista Guix i exerceix com a ì codirector de la revista Íber. Didáctica de las Ciencias ì Sociales, Geografía e Historia. Va coordinar el projecte ì històric i museogràfic del Museu d’Història de Catalunya ì (1994-1996). Va exercir com a president de la Divisió de ì Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona ì entre el 1999-2002 i com a director del Departament de ì Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de ì Barcelona (2008-2012). Ha dirigit diversos projectes de ì I+D i és IP del grup d’investigació DIDPATRI (didàctica ì del patrimoni, museografia comprensiva i noves ì tecnologies) SGR 2009-245.
Publicacions
INFORMATICA EN EL AULA / ESTRATEGIAS DE AUTORREGULACION DEL APRENDIZAJE
...
ABRILES DE REPUBLICA
...
EL CAMINO DE SANTIAGO Y OTROS ITINERARIOS CULTURALES
...
QUE S’HA D’APRENDRE A LES ESCOLES 3-12?
...
JUEGOS DE SIMULACIÓN EN CCSS / POR LAS SENDAS DE LA TECNOLOGÍA / LA EVALUACIÓN EN EL MODELO COMUNICATIVO
...
LA ENSEÑANZA DE LA FILOSOFIA HOY
...
LAS TRANSICIONES DICTADURA-DEMOCRACIA
...
EL CONTRACTE DIDACTIC
...
Didáctica de la guerra civil española
La Guerra Civil espanyola va ser una guerra llunyana de la primera meitat del segle passat, de la qu...
LOS CONCEPTOS CLAVE EN LA DIDAC. DE C.SOCIALES
...