
JaumeFunes Artiaga
Sobre mi
És psicòleg, educador i periodista. ì S’ha especialitzat prioritàriament en el món dels ì adolescents i les seves dificultats socials. Ha treballat ì per a diferents administracions i com a professional ì lliure en l’atenció a la infància, l’educació, la ì renovació pedagògica, l’atenció a les persones amb ì problemes derivats del consum de drogues, la protecció ì dels menors, la marginació i els conflictes socials. ì Entre 2004 i 2006 va actuar com a defensor dels drets de ì la infància a Catalunya. Ha investigat i escrit ì àmpliament sobre aquests temes. El primer dels seus ì llibres fou La nueva delincuencia infantil y juvenil ì (1982). El més recent és El lugar de la infancia. ì Criterios para ocuparse de los niños y niñas hoy (2008).
Publicacions
Complicidades, ayudas mutuas y corresponsabilidades
...
Aprenentatge oral de la llengua estrangera
...
REVISTA AULA SEC. – 014 (SETEMBRE 21) – Biblioteques escolars per moure el món
...
No està clar que siguin més masclistes
Recents estudis sociològics indiquen un augment del masclisme i tendències dretanes en...
Informática y educación / La convivencia en los centros
...
La educación basada en evidencias científicas en secundaria
...
Adolescents
Què sabem de l’adolescència? Com entendre’ls? Com ajudar-los? Com re...
Avaluació, la gran desconeguda: Aclarint conceptes
...
Aprendizajes básicos imprescindibles y aprendizajes básicos deseables
EDITORIALTemes relacionats
#Análisis crítico de la imagen #Aprendizaje cooperativo #Atención a las familias #Competencia social y ciudadana #Comunicación interna #Comunidad educativa #Coordinación de intercentros #Coordinación equipo docente #Corresponsabilidad #Derechos humanos #Desarrollo personal #Descubrimiento del entorno #Didàctica de la música #Educación ética #Educación lenta #Educación para la convivencia #Empatia #Escuela inclusiva #Estrategias de escritura #Filosofía en la escuela #Formación continua del profesorado/formación permanente #Formación inicial del profesorado #Género y educación #Habilidades sociales del profesorado #Improvisación #Influencia de los medios de comunicación #Interdisciplinariedad #Lectura #Materiales curriculares y recursos didácticos #Motivación #Organización de los horarios escolares. Calendarios #Organización del espacio y del tiempo #Organización y participación de las familias #Orientación y tutoría. General #Patrimonio #Personalización de los aprendizajes #Planes educativos de entorno #Redes de atención a la infancia #Relatos de vivencias personales #Resolución de conflictos #Roles del alumnado #Roles del profesorado #Teatro #Técnicas de la expresión visual y plástica #Trabajo en equipo del profesorado #Transversalidad #Uso de la publicidad #Uso de las redes sociales #Uso del cine #Acoso moral (Bullying) #Actividades extraescolares #Activitats extraescolars #Alfabetització científica #Alfabetización científica #Aprendizaje significativo / significatividad #Aprenentatge cooperatiu #Aprenentatge significatiu / significativitat #Assetjament moral (Bullying) #Biblioteca/mediateca #Cocina en la escuela #Competència comunicativa, lingüística i audiovisual #Competència digital i tractament de la informació #Competencia en comunicación lingüística #Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural #Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural #Competencias #Competencias básicas #Competències #Competències bàsiques #Comunicació i llenguatge #Comunicació no verbal #Comunicació oral de les llengües estrangeres #Comunicación no verbal #Comunicación oral de las lenguas extranjeras #Comunicación y lenguaje #Comunidades de aprendizaje #Comunitats d'aprenentatge #Conversa i diàleg #Conversación y diálogo #Creatividad #Creatividad y música #Creativitat #Creativitat i música #Cuina a l'escola #Cultura religiosa #Deberes escolares #Desarrollo profesional #Desenvolupament personal #Desenvolupament professional #Deures escolars #Didáctica de las ciencias y del conocimiento del medio #Didàctica de les ciències i del coneixement del medi #Diversidad sociocultural y personal #Diversitat sociocultural i personal #Educació afectiva / sexual #Educació ètica #Educación afectiva / sexual #Escola inclusiva #export #Finalidades de la educación #Finalitats de l'educació #Formació continua del professorat/formació permanent #Formació inicial del professorat #Gèneres literaris #Géneros literarios #Gestió de l'aula #Gestió i organització social de l'aula #Gestión del aula #Gestión y organización social del aula #Grupos interactivos #Grups interactius #Habilidades comunicativas #Habilitats comunicatives #Infància i qualitat de vida #Infancia y calidad de vida #Lengua, escuela y sociedad #Literatura infantil/juvenil #Llengua, escola i societat #Materials curriculars i recursos didàctics #Música contemporánea #Música contemporània #Participació #Participación #Política i legislació educativa #Política y legislación educativa #Projectes de treball #Proyectos de trabajo #Salidas / Excursiones #Serveis i equips de suport #Servicios y equipos de apoyo #Sortides / Excursions #Tratamiento de la información y competencia digital #Ús de les TIC (tecnologies) #Ús del cinema #Uso de las TIC (tecnologías) #ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos #Acogida y adaptación #Acolliment i adaptació #Aprenentatge basat en problemes/projectes #Avaluació de la formació permanent #Competencia para aprender a aprender #Competència per aprendre a aprendre #Competència social i ciutadana #Competencias profesionales del profesorado #Competències professionals del professorat #Coordinació d'intercentres #Detecció de comportaments de risc #Detección de comportamientos de riesgo #Didàctica de l'expressió visual i plàstica #Didáctica de la expresión visual y plástica #Didàctica de la física #Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales #Didáctica de las ciencias sociales y humanidades #Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals #Didàctica de les ciències socials i humanitats #Educació afectiva emocional #Educació medioambiental #Educació moral #Educació per a la convivència #Educació per a la pau #Educació per a la salut #Educació per a la sostenibilitat #Educació social/Acció comunitària #Educación afectiva emocional #Educación medioambiental #Educación moral #Educación para la paz #Educación para la salud #Educación para la sostenibilidad #Educación social/Acción comunitaria #Escoles sostenibles #Escuelas sostenibles #Evaluación de la formación permanente #Evidencias #Funció social de l'ensenyament #Función social de la enseñanza #Gestió del canvi #Gestión del cambio #Habilitats socials del professorat #Intervenció social #Intervención social #Jocs/Gamificació #Juegos/Gamificación #Memòria històrica #Metacognició #Metacognición #Neurociencias/neuroeducación #Neurociències/neuroeducació #Orientació i tutoria. General #Pla de millora #Pla lector #Plan de mejora #Plan lector #Programas de promoción y prevención de la salud #Programes de promoció i prevenció de la salut #Projectes de recerca #Proyectos de investigación #Rols de l'alumnat #Rols del professorat #STEM - STEAM #Tècniques de l'expressió visual i plàstica #Transdisciplinariedad #Transdisciplinarietat #Transversalitat #Treball en equip del professorat #Ús de l'equip de laboratori #Ús de la fotografia #Uso de la fotografía #Uso del equipo de laboratorio #Gènere i educació #Ciencias de la educación #Aprendizaje y servicio #Ciencia, tecnología y sociedad #Didáctica de las competencias #Dirección de Centros #Educación para la interculturalidad/multiculturalidad #Enseñanza-Aprendizaje. Estilos/procesos internos de enseñanza-aprendizaje. #Estrategias de lectura #Evaluación de centros #Formación y desarrollo del profesorado #Guerra Civil española #Inteligencia emocional #Investigación educativa #Liderazgo en centros #Organización y gestión de centros #Orientación académica y profesional #Psicología de la educación #Sistemas de indicadores #Uso de dispositivos móviles #Uso de Internet #Didàctica de l'educació per a la ciutadania (transversals) #Didáctica de la educación para la ciudadanía (transversales) #Família i educació #Familia y educación #Aprenentatge i servei #Avaluació #Avaluació del procés de l'ensenyament i aprenentatge #Avaluació formativa o reguladora #Ciència, tecnologia i societat #Coavaluació #Coevaluación #Coordinació equip docent #Didàctica de les competències #Didàctica general i metodologia general #Didáctica general y metodología general #Educació per al consumidor #Educación para el consumidor #Estètica #Evaluación #Evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje #Evaluación formativa o reguladora #Informació de l'avaluació #Información de la evaluación #Interdisciplinarietat #Jocs matemàtics #Juegos matemáticos #Observació #Observación #Resiliència #Resolució de problemes matemàtics #Resolución de problemas matemáticos #Técnicas y recursos para la evaluación #Tècniques i recursos per a l'avaluació #Ús de dispositius mòbils #Ús de la televisió #Ús dels telèfons móbils #Ús dels videojocs #Uso de la televisión #Uso de los teléfonos móviles #Uso de los videojuegos #Volum #Volumen #Acció tutorial #Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals #Atenció a la diversitat #Currículum de centre (Projecte curricular de centre/desplegament curricular PCC) #Desenvolupament curricular #LOMLOE (2022) #Motivació #Personalització dels aprenentatges #Selecció de continguts #Selecció, seqüenciació i temporalització dels continguts #Situacions d`aprenentatge #Álbum ilustrado #Àlbum il·lustrat #Atención a la diversidad #Avaluació de centres #Didáctica de la lengua y la literatura #Didàctica de la llengua i la literatura #Didàctica de la química #Lengua y construcción del conocimiento #Llengua i construcció del coneixement #Medios audiovisuales y las TIC #Mitjans audiovisuals i les TIC #Nouvinguts/immigració #Organització i gestió de centres #Plirilingüiisme/bilingüisme #Plurilingüismo/bilingüismo #Recién llegados/inmigración #Salud laboral #Salut laboral #Sistemes d'indicadors #Ús d'InternetContacte