MariaFeliu Torruella
Sobre mi
És llicenciada en història de l’art per la Universitat Autònoma de Barcelona. Es va doctorar l’any 2010 en didàctica de les ciències socials per la Universitat de Barcelona amb una tesi titulada «Metodologies d’ensenyament i aprenentatge i factors de percepció de l’art en l’educació primària» que està centrada en els mètodes d’ensenyament i aprenentatge i els factors de percepció de l’art en l’educació primària. Els seus interessos d’investigació estan centrats en l’ensenyament i l’aprenentatge de l’art dins de l’educació formal, però també en la no formal (museus, centres d’interpretació, activitats didàctiques, etc.). És membre del grup d’investigació DIDPATRI de la Universitat de Barcelona. Per altra banda, porta a terme projectes didàctics i col·labora amb el departament educatiu del Museu d’Història de Catalunya, on es fa càrrec de la formació dels educadors i la revisió i creació de les activitats, entre altres tasques. Ha realitzat diferents projectes didàctics per a institucions públiques i privades i actualment compagina aquestes tasques amb la docència i investigació en el Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona.
Publicacions
LAS TRANSICIONES DICTADURA-DEMOCRACIA
...
Ensenyar història a primària
...
ICONOGRAFIA DIDACTICA
...
Ciències socials a l’educació infantil
...
CARTOGRAFIA DIGITAL ARQUEOLOGIA DEL CONFLICTO
...
12 Ideas Clave. Enseñar y aprender historia
Pretén potenciar un saber instrumental que permeti superar les visions ideologistes i d...
Vivir la historia en el aula
...
Ciencias sociales y educación infantil
Propostes didàctiques per treballar els continguts d’educació infantil des d&...
Historia en primaria
...
Ciencias sociales y pandemia
...