TeresaColomer Llobet
Sobre mi
Llicenciada en filologia hispànica i en filologia ì catalana, doctora en ciències de l’educació i catedràtica ì de literatura infantil i juvenil i de didàctica de la ì literatura de la Universitat Autònoma de Barcelona. Dirigeix el màster internacional a distància Llibres i ì Literatura infantil i juvenil, el màster oficial ì interuniversitari Biblioteca escolar i promoció de la ì lectura i la diplomatura Biblioteca escolar, cultura ì escrita y sociedad en red. Autora de més de dues-centes publicacions sobre educació ì lectora i literària, com ara: Andar entre libros. La ì lectura literaria en la escuela (FCE, 2005), Introducción ì a la literatura infantil y juvenil actual (Síntesis, ì 2010), La Formación del lector literario (FGSR, 1998) o ì Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre (Ed.62/Rosa ì Sensat, 1991). També n’ha dirigit o coordinat altres com: ì New Directions in Picturebook Research (Routledge, 2010), ì Cruce de miradas: Nuevas aproximaciones al libro-álbum ì (Banco del Libro, 2010), Lectures adolescents (Graó, ì 2008), Siete llaves para valorar las historias infantiles ì (FGSR, 2002), La literatura infantil i juvenil catalana: ì un segle de canvis (ICE/UAB, 2002). Es membre del consell assessor d’una desena de revistes ì educatives i ha impartit conferències de formació del ì professorat a més de quinze països. Va dirigir la primera ì xarxa de recerca universitària de literatura infantil i ì juvenil de l’Estat (1996-2006) i és responsable de ì l’equip recerca GRETEL, amb més de quinze investigadors. www.gretel.cat www.literatura.gretel.cat