Josep MariaCastellà Lidon
Sobre mi
Josep M. Castellà Lidon (1960) és professor titular de Filologia Catalana (perfil: anàlisi del discurs) i va obtenir el grau de doctor en Lingüística per la UPF l’any 2002 amb la tesi La complexitat lingüística en el discurs oral i escrit: densitat lèxica, composició oracional i connexió textual. Ha publicat els llibres De la frase al text. Teories de l’ús lingüístic (1992), Oralitat i escriptura. Dues cares de la complexitat en el llenguatge (2004). També ha participat en els llibres col·lectius Lingüística i ensenyament de llengües (1994), TXT. La lingüística textual aplicada al comentari de textos (1998), El discurso oral formal (2004) i Entender(se) en clase. Las estrategias comunicativas de los docentes bien valorados (2007).
Els seus projectes immediats s’articulen en tres línies principals, complementàries entre si: l’anàlisi del discurs multimodal de la classe magistral universitària, especialment per la incidència de les noves tecnologies (PowerPoint i Internet); l’estudi del discurs oral en públic com una forma de literacitat oral, i la investigació de les maneres en què el discurs oral formal s’adquireix i es pot ensenyar.
Correu electrònic: josep.castella@upf.edu
http://www.upf.edu/huma/directori/alfabetic/castella.html
Publicacions
Modalització i cortesia lingüística
...
10 Idees clau: Ensenyar la competència oral a classe
Saber parlar en públic i en situacions formals és una competència crucial en...
Entendre(‘s) a classe
Ser un bon comunicador és una de les moltes competències que haurien de tenir tots ...
Pensar abans de parlar
...
El discurso oral formal
Perquè els nois i les noies millorin la seva competència oral, no només é...
Ensenyar i aprendre llengua i literatura en temps de pandèmia
...
Entender(se) en clase
Com a resultat d'un estudi a les aules, aquest llibre classifica les estratègies comunicatives, i h...
Oralidad y escritura
...
GRAMATICA Y ENSEÑANZA DE LA LENGUA
...
Oralitat i escriptura
...