
RoserCanals Cabau
Sobre mi
Doctora en didàctica de les ciències ì socials i catedràtica de geografia i història. En l’àmbit ì professional he exercit com a professora de secundària ì entre 1985 i 2000. Actualment sóc inspectora d’Educació ì del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de ì Catalunya i professora associada de didàctica de les ì ciències socials a la Universitat Autònoma de Barcelona. ì També imparteixo diversos cursos de formació contínua en ì centres de primària i secundària sobre la presa de ì decisions del professorat per al desenvolupament de les ì competències bàsiques en l’alumnat. Les principals línies d’investigació sobre les quals ì treballo estan relacionades amb l’ensenyament i ì l’aprenentatge competencial i la didàctica de les ì ciències socials. Coordino el grup de treball GRICCSO ì (Grup d’Investigació i Innovació en el Currículum de ì Ciències Socials) de l’associació de mestres Rosa Sensat. ì Sóc membre de GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de ì les Ciències Socials) de la UAB i sóc membre del Consell ì de Redacció de la revista Aula de Secundaria i Dotze18.
Publicacions
El gusto por aprender
...
Si volen, poden: Claus per atendre l´alumnat més capaç
...
Aprender a pensar: de las aulas a la sociedad
...
Visibilitat LGBT entre l’alumnat de secundària
...
Visibilidad LGBT y el alumnado de secundaria
...
Ser docent
...
Ser docente
...
Instituts escola: una rara avis plena d’oportunitats
...
Institutos-escuela: una rara avis llena de oportunidades
...
Què, quan i com ensenyar les competències bàsiques a primària
Allò que no hi és en el currículum oficial: el desplegament de les compet&egrav...