
DavidBueno i Torrens
Sobre mi
David Bueno i Torrens (Barcelona, 1965) és doctor en Biologia i professor i investigador de genètica a la Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional i acadèmica, centrada en la genètica del desenvolupament i la neurociència i la seva relació amb el comportament humà, s’ha desenvolupat principalment a Barcelona. També ha estat investigador a la Universitat d’Oxford, i ha fet estades a la Universitat d’Innsbruck (Àustria) i l’European Molecular Biology Laboratory de Heidelberg (Alemanya). Imparteix classes de diverses matèries del camp de la genètica, l’educació i la comunicació científica, i ha publicat una seixantena articles científics en revistes especialitzades. És autor de tretze llibres de divulgació, entre els quals destaquen, per la temàtica d’aquest llibre, Educació per a una cultura de pau. Una proposta des de la pedagogia i la neurociència (Edicions UB, 2014); Cerebroflexia. El arte de construir el cerebro (Plataforma Editorial, 2016), i Neurociència per a educadors (Rosa Sensat, 2017). També és autor d’una trentena de llibres de text i col·labora habitualment en diferents mitjans de comunicació (El Punt Avui, Ara, etc.; www.ub.edu/geneticaclasses/davidbueno), on ha escrit més de 450 articles. El 2010 va guanyar el Premi Europeu de Divulgació Científica «Estudi General». També escriu un blog sobre neuroeducació (criatures.ara.cat/blogs/el-cer-bell).
Publicacions
10 idees clau, 10 reptes de futur
...
Argumentació i debat
...
Neuroiència a les aules
...
Comprension lectora
...
Aprender a ser
Aquest llibre ofereix un ventall de mirades sobre la importància de l’aprenentatge b...
La formació professional
...
Comprensió lectora
El dossier Competència lectora al segle xxi vol contribuir a trencar el silenci sobre la l...
La escuela del ser
...
Reflexió interlingüística
...
Artes, cerebro y educación: El arte de ser humanos
La complexitat educativa actual planteja reptes en què cal repensar què i com es po...