MontserratVilà Santasusana
Sobre mi
Montserrat Vilà Santasusana és llicenciada en Filosofia i Lletres (psicologia) i en Filologia, i doctora per la Universitat Autònoma de Barcelona. En la seva tesi doctoral va investigar sobre el discurs acadèmic oral formal i el seu ensenyament i aprenentatge en l’educació superior. És professora titular d’Universitat. Ha impartit docència en els diferents nivells educatius i en formació del professorat. Exerceix la seva docència a la Facultat de Ciències de l’Educació i a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB.
La seva trajectòria investigadora s’orienta cap a l’anàlisi del discurs oral i la didàctica de les llengües. S’ha especialitzat en tres àmbits: l’ensenyament i aprenentatge del discurs oral i gèneres discursius en els diferents nivells educatius; l’ensenyament de l’oralitat en l’aprenentatge de llengües estrangeres, i l’anàlisi de les estratègies retòriques utilitzades a classe pels docents. Ha format part del grup d’investigació RAME i forma part dels grups de recerca interuniversitaris GRELL i RESOLT3 sobre educació i llengua i sobre plurilingüisme social i educació. És coautora de les publicacions següents, entre d’altres: Los alumnos investigan sobre la lengua; El discurso oral formal. Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas; Juegos de expresión oral y escrita; Expresión oral; La discusión oral: Argumentos y falacias; Los usos orales de la lengua y su enseñanza, i 10 ideas clave para enseñar a hablar en público en el aula.
Publicacions
Juegos de expresión oral y escrita
El joc possibilita no solament l'aprenentatge dels continguts bàsics de la llengua sinó...
Argumentación y debate
...
Reflexionar sobre la llengua
...
Recerques i propostes del professorat
...
Seqüències didàctiques per aprendre gramàtica
Si l’eix del currículum és l’adquisició de competències p...
Secuencias didácticas para aprender a escribir
...
PROMOTORES DE IDENTIDAD / FORMACION Y DESARROLLO PROFESIONAL DEL PROFESORADO /EMOCION Y CONOCIMIENTO
...
L’oral formal
...
Dialogar per aprendre
...
Entendre(‘s) a classe
Ser un bon comunicador és una de les moltes competències que haurien de tenir tots ...