JavierOnrubia Goñi
Sobre mi
Onrubia Goñi és doctor en Psicologia i professor del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Barcelona. El seu treball d’investigació se centra en la comprensió dels processos d’interacció a l’aula i, en particular, de les formes en què els professors recolzen els processos de construcció de coneixement que realitzen els alumnes en els períodes d’ensenyament i aprenentatge. És autor de nombroses publicacions en revistes científiques i professionals de l’àmbit psicològic i educatiu, i ha desenvolupat diferents activitats de formació permanent relacionades amb l’adaptació del currículum vitae i l’atenció a la diversitat. Onrubia és professor de la Universitat de Barcelona. La seva activitat d’investigació se centra actualment en els processos d’interació, comunicació i aprenentatge en entorns educatius presencials, semipresencials i en línia, i en la innovació de la docència universitària.
Publicacions
Manual de Asesoramiento Psicopedagógico
Concebut com a manual que serveixi de referent als professionals de l'assessorament psicopedag...
Evidències científiques per millorar la pràctica docent
...
Cómo valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC
L’experiència acumulada permet afirmar que les TIC, per elles mateixes, no s&oacu...
Mestres en pràctiques a l’escola
...
El constructivismo en la práctica
Articles de fonamentació -malgrat que sempre s'hi té present l'aplicació pr&agr...
Estructuras geológicas
...
Atención a la diversidad
Elements per reflexionar sobre l'atenció a la diversitat, proposta de recursos, i descripció d'ex...
Llengua de l’alumnat, llengua de l’escola
...
Desarrollo, aprendizaje y enseñanza en la educación secundaria
Aquest volum tracta dels processos d’aprenentatge que tenen lloc a les institucions i a les...
Dinamizar equipos desde la dirección de centros
...