LorenaJiménez Torregrosa
Sobre mi
Lorena Jiménez Torregrosa (Granollers, 1988). Sóc llicenciada en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona (2011). Centro la seva recerca en la Didàctica de els Ciències Socials i el Patrimoni, especialment en la innovació docent i la didàctica del temps històric; també en els usos educatius dels espais patrimonials vinculats al conflicte des d’una perspectiva social. Compto amb molta experiència educativa formal i no formal en totes les etapes educatives i en projectes de participació ciutadana. He estat professora a la Universitat de Girona i a la Universitat de Barcelona, on actualment hi compagino la docència i la recerca, sent membre del grup de recerca DIDPATRI. He col·laborat en el disseny i implementació de nous recursos per a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències socials mitjançant estratègies basades en el us de temes transversals i metodologies actives i inclusives.
Publicacions
Vivir la historia en el aula
...
Ciencias sociales y educación infantil
Propostes didàctiques per treballar els continguts d’educació infantil des d&...
Ciencias sociales en educación infantil
...
1714 a l’aula
Les cent propostes didàctiques que es presenten en aquest llibre s’agrupen al voltan...
Ciències socials a l’educació infantil
...
Aprendizajes básicos imprescindibles y aprendizajes básicos deseables
EDITORIAL
Desenvolupament del pensament crític a batxillerat: Com abordem la problemàtica del crim?
La proposta que aquí es presenta és la situació d’aprenentatge que es ...
Desarrollo del pensamiento crítico en bachillerato: ¿Cómo abordamos el problema del crimen?
La proposta que aquí es presenta és la situació d’aprenentatge que es ...
Temes relacionats
#Aprendizaje cooperativo #Aprendizaje significativo / significatividad #Aprenentatge cooperatiu #Aprenentatge significatiu / significativitat #Competencias básicas #Competencias profesionales del profesorado #Competències bàsiques #Competències professionals del professorat #Coneixement i exploració de l'entorn #Conocimiento y exploración del entorno #Creatividad #Creativitat #Desarrollo profesional #Desenvolupament professional #Didàctica de l'història de l'art #Didàctica de la història #Didáctica de la historia del arte #Dramatització #Dramatización #Educació en el temps de lleure / educació no formal #Educación en el tiempo libre / educación no formal #Espacios virtuales de profesionalización #Espais virtuals de professionalització #Estudios locales #Estudis locals #Formació inicial del professorat #Formación inicial del profesorado #Funcionalidad #Funcionalitat #Grupos de investigación #Grups de recerca #Guerra Civil española #Guerra Civil espanyola #Historia contemporánea #Història contemporània #Història d'Espanya #Historia de Cataluña #Història de Catalunya #Historia de España #Història medieval #Història social #Informàtica #Investigació-acció #Investigación-acción #Jaciments arqueològics #Jocs de simulació #Juegos de simulación #Materiales curriculares y recursos didácticos #Materials curriculars i recursos didàctics #Memòria històrica #Metodologías de investigación #Metodologies de recerca #Motivació #Motivación #Objectius didàctics #Objetivos didácticos #Patrimoni #Patrimonio #Percepció del temps #Percepción del tiempo #Portafolios / Carpeta de aprendizaje #Portafolis / Carpeta d'aprenentatge #Projectes de recerca #Projectes de treball #Proyectos de investigación #Proyectos de trabajo #Selecció, seqüenciació i temporalització dels continguts #Selección, secuenciación y temporalización de los contenidos #Talleres #Tallers #Técnicas y recursos para la evaluación #Tècniques i recursos per a l'avaluació #Textos narratius #Textos narrativos #Trabajos de investigación #Treballs de recerca #Ús d'Internet #Ús de l'ordinador #Ús de les TIC (tecnologies) #Uso de Internet #Uso de las TIC (tecnologías) #Uso del ordenador #Yacimientos arqueológicos #Didàctica de l'educació per a la ciutadania (transversals) #Didáctica de la educación para la ciudadanía (transversales) #Didáctica de las capacidades en educación infantil #Didáctica de las ciencias y del conocimiento del medio #Didàctica de les capacitats en educació infantil #Didàctica de les ciències i del coneixement del medi #Ambientes #Ambients #Asamblea #Assemblea #Avaluació del procés de l'ensenyament i aprenentatge #Cine #Cinema #Competencia para aprender a aprender #Competència per aprendre a aprendre #Comunicació no verbal #Comunicación no verbal #Conte #Contes i literatura infantil #Corresponsabilidad #Corresponsabilitat #Criança 0-3 #Crianza 0-3 #Cuento #Cuentos y literatura infantil #Descoberta de l'entorn #Descubrimiento del entorno #Didàctica de la música #Didáctica de las ciencias sociales y humanidades #Didàctica de les ciències socials i humanitats #Educació afectiva emocional #Educación afectiva emocional #Emociones #Emocions #Enfocament globalitzador #Enfoque globalizador #Escola inclusiva #Escuela inclusiva #Evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje #Filosofia a l'escola #Filosofia de l'educació #Filosofía de la educación #Filosofía en la escuela #Gestió de l'aula #Gestión del aula #Habilidades sociales del profesorado #Habilitats socials del professorat #Infància i qualitat de vida #Infancia y calidad de vida #Inteligencias múltiples #Intel·ligències múltiples #Joc simbòlic #Juego simbólico #Lideratge en centres #Liderazgo en centros #Política educativa #Prehistòria #Racons #Recursos multimedia #Relaciones interactivas #Relacions interactives #Rincones #Roles del profesorado #Rols del professorat #Trabajo en equipo del profesorado #Treball en equip del professorat #Coordinació d'etapa #Coordinación de etapa #Salud laboral #Salut laboral #Acció tutorial #Alfabetització científica #Aprenentatge basat en problemes/projectes #Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals #Aprenentatge i servei #Atenció a la diversitat #Avaluació formativa o reguladora #Ciència, tecnologia i societat #Competències #Currículum de centre (Projecte curricular de centre/desplegament curricular PCC) #Desenvolupament curricular #Educació per a la convivència #Finalitats de l'educació #Formació continua del professorat/formació permanent #Funció social de l'ensenyament #Gènere i educació #LOMLOE (2022) #Orientació i tutoria. General #Personalització dels aprenentatges #Selecció de continguts #Situacions d`aprenentatgeContacte