F. XavierHernández Cardona
Sobre mi
Doctor en història i catedràtic de didàctica de les ì ciències socials de la Universitat de Barcelona. S’ha ì especialitzat en el camp de la didàctica de les ciències ì socials, en museografia i en iconografia històrica. Va ì participar de manera molt activa en els processos de ì reforma educativa a Catalunya a finals del segle XX. Ha ì participat en la redacció de nombrosos treballs ì d’investigació i innovació educativa. És membre del ì consell de redacció de la revista Guix i exerceix com a ì codirector de la revista Íber. Didáctica de las Ciencias ì Sociales, Geografía e Historia. Va coordinar el projecte ì històric i museogràfic del Museu d’Història de Catalunya ì (1994-1996). Va exercir com a president de la Divisió de ì Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona ì entre el 1999-2002 i com a director del Departament de ì Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de ì Barcelona (2008-2012). Ha dirigit diversos projectes de ì I+D i és IP del grup d’investigació DIDPATRI (didàctica ì del patrimoni, museografia comprensiva i noves ì tecnologies) SGR 2009-245.
Publicacions
El mundo en guerra
Dels desajustos socials que provoquen les guerres, fins a les accions que es poden desenvolupar a ...
LOS CAMINOS DE LA DIDACTICA DE LAS C.SOCIALES
...
CARTOGRAFIA DIGITAL ARQUEOLOGIA DEL CONFLICTO
...
Ensenyar història a primària
...
LA ECONOMIA EN LAS C.SOCIALES
...
¿ENSEÑAR LA GUERRA? CONFLICTOS BELICOS DEL SIGLO XX
...
12 Ideas Clave. Enseñar y aprender historia
Pretén potenciar un saber instrumental que permeti superar les visions ideologistes i d...
17 jocs d’estratègia i simulació
Els jocs de simulació reflecteixen la complexitat d'una situació real amb totes les seves vari...
METODOS Y TECNICAS DE LA DIDACTICA DE LA GEOGRAFIA
...
YACIMIENTOS ARQUEOLOGICOS DE LA SIERRA DE ATAPUERCA
...