
JaumeFunes Artiaga
Sobre mi
És psicòleg, educador i periodista. ì S’ha especialitzat prioritàriament en el món dels ì adolescents i les seves dificultats socials. Ha treballat ì per a diferents administracions i com a professional ì lliure en l’atenció a la infància, l’educació, la ì renovació pedagògica, l’atenció a les persones amb ì problemes derivats del consum de drogues, la protecció ì dels menors, la marginació i els conflictes socials. ì Entre 2004 i 2006 va actuar com a defensor dels drets de ì la infància a Catalunya. Ha investigat i escrit ì àmpliament sobre aquests temes. El primer dels seus ì llibres fou La nueva delincuencia infantil y juvenil ì (1982). El més recent és El lugar de la infancia. ì Criterios para ocuparse de los niños y niñas hoy (2008).
Publicacions
Informática y educación / La convivencia en los centros
...
La educación basada en evidencias científicas en secundaria
...
Adolescents
Què sabem de l’adolescència? Com entendre’ls? Com ajudar-los? Com re...
Avaluació, la gran desconeguda: Aclarint conceptes
...
Aprendizajes básicos imprescindibles y aprendizajes básicos deseables
EDITORIALLENGUAS INTEGRADAS Y COMPETENCIAS
...
Educación Ambiental
...
Com podem motivar? Professorat motivat i motivador
...
Cuestionar el discurso del odio desde la educación
...
Controlar per no pensar
En aquest article, Jaume Funes ens convida a reflexionar sobre l'inici de curs i de la complexitat e...
Temes relacionats
#Acció comunitària #Acción comunitaria #Aulas virtuales #Competencia artística y cultural #Competencia para aprender a aprender #Competencia social y ciudadana #Comunicación en familia #Comunidad educativa #Coordinación equipo docente #Corresponsabilidad #Desarrollo personal #Didáctica de la expresión visual y plástica #Duelo #Educación a distancia #Educación afectiva / sexual #Educación afectiva emocional #Educación en familia #Educación ética #Educación medioambiental #Equidad #Escuela de adultos #Escuela inclusiva #Escuelas sostenibles #Familia y educación #Filosofía de la educación #Finalidades de la educación #Formación continua del profesorado/formación permanente #Función social de la enseñanza #Hábitos alimentarios saludables #Models de familia #Organización del espacio #Organización y gestión de centros #Orientación y tutoría. General #Planificación estratégica y operativa #Psicología y relaciones #Roles del alumnado #Roles del profesorado #Técnicas de la expresión visual y plástica #Trabajo en equipo del profesorado #Tratamiento de la información y competencia digital #Uso de las TIC (tecnologías) #Uso del cine #Aprendizaje cooperativo #Aprenentatge cooperatiu #Atenció a la diversitat #Atención a la diversidad #Autoavaluació de l'alumnat #Autoevaluación del alumnado #Avaluació del procés de l'ensenyament i aprenentatge #Avaluació formativa o reguladora #Coeducació #Coeducación #Competència digital i tractament de la informació #Competència per aprendre a aprendre #Competencias #Competencias profesionales del profesorado #Competències #Competències professionals del professorat #Conversa i diàleg #Conversación y diálogo #Creatividad #Creativitat #Derechos humanos #Didàctica de la història #Didáctica de las ciencias sociales y humanidades #Didàctica de les ciències socials i humanitats #Didàctica general i metodologia general #Didáctica general y metodología general #Diversidad sociocultural y personal #Diversitat sociocultural i personal #Drets humans #Educació afectiva / sexual #Educació afectiva emocional #Educació per a la convivència #Educación para la convivencia #Empatia #Escola inclusiva #Estrategias de lectura #Estratègies de lectura #Evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje #Evaluación formativa o reguladora #Filosofia a l'escola #Filosofía en la escuela #Formació continua del professorat/formació permanent #Formació i desenvolupament del professorat #Formació inicial del professorat #Formación inicial del profesorado #Formación y desarrollo del profesorado #Gènere i educació #Género y educación #Gestió del canvi #Gestión del cambio #Habilidades comunicativas #Habilidades sociales del profesorado #Habilitats comunicatives #Habilitats socials del professorat #Historia contemporánea #Història contemporània #Immersió lingüística #Inmersión lingüística #Inteligencia emocional #Intel·ligència emocional #Interedades #Interedats #Jocs/Gamificació #Juegos/Gamificación #Memòria històrica #Model de família #Modelos de familia #Motivació #Motivación #Neurociencias/neuroeducación #Neurociències/neuroeducació #Orientació acadèmica i professional #Orientación académica y profesional #Política educativa #Projectes de recerca #Proyectos de investigación #Rols de l'alumnat #Rols del professorat #Ús de l'equip de laboratori #Ús de les xarxes socials #Ús del cinema #Ús dels telèfons móbils #Uso de las redes sociales #Uso de los teléfonos móviles #Uso del equipo de laboratorio #Aprendizaje significativo / significatividad #Aprendizaje y servicio #Aprenentatge i servei #Aprenentatge significatiu / significativitat #Art contemporani #Arte contemporáneo #Coavaluació #Coevaluación #Competència comunicativa, lingüística i audiovisual #Competencia en comunicación lingüística #Competència social i ciutadana #Competencias y cualificaciones #Competències i qualificacions #Corresponsabilitat #Dibuix #Dibujo #Didàctica de l'expressió corporal i de l'educació física #Didàctica de l'expressió visual i plàstica #Didàctica de la biologia #Didáctica de la expresión corporal y de la educación física #Didàctica de la filosofia #Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales #Didáctica de las competencias #Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals #Didàctica de les competències #Edifici escolar/espais escolars #Edificio escolar/espacios escolares #Educació a distància #Educació ètica #Educació medioambiental #Educació per a la pau #Educació per a la sostenibilitat #Educación para la paz #Educación para la sostenibilidad #Escoles sostenibles #Figuras relevantes #Figures rellevants #Formació en l'empresa #Formación en la empresa #Influencia de los medios de comunicación #Influència dels mitjans de comunicació #Interdisciplinariedad #Interdisciplinarietat #Lectura #Món laboral #Mundo laboral #Oceanografia #Programas de educación medioambiental #Programes d'educació medioambiental #Resolució de conflictes / mediació #Resolución de conflictos / mediación #Rúbricas #Rúbriques #Secuencias formativas y didácticas #Seqüències formatives i didàctiques #Tècnica de l'escultura #Técnica de la escultura #Trabajos de investigación #Treball en equip del professorat #Treballs de recerca #Ús d'Internet #Ús de ciberaules #Ús de la ràdio #Uso de ciberaulas #Uso de Internet #Uso de la radio #Acció tutorial #Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals #Atenció a la diversitat i NEE #Comunitat educativa #Coordinació equip docent #Desenvolupament de la personalitat #Escoles bressols #Intervenció amb famílies #Justícia #Materials curriculars i recursos didàctics #Orientació i tutoria. General #Personalització dels aprenentatges #Pla de convivència #Projectes estratègics #Qualitat educativa #Transversalitat #Ús de les TIC (tecnologies) #Disciplina #ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos #Acción tutorial #AICLE/Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras #Calidad educativa #Contextos de aprendizaje / entorno #Coordinación de intercentros #Didáctica de la lengua y la literatura #Educación en comunicación audiovisual #Educación para el consumidor #Escuela pública #Escuelas integradas #Evaluación #Flipped Classroom #Intervención social #Liderazgo en centros #Materiales curriculares y recursos didácticos #Medios audiovisuales y las TIC #Metacognición #Normativa que regula la organización del centro #Plan integral de centro #Plurilingüismo/bilingüismo #Proyecto curricular de centro #Uso de la Webquest #Abús sexual #Abuso sexual #Alfabetització científica #Alfabetización científica #Aprenentatge basat en problemes/projectes #Asesoría a centros #Assessorament a centres #Atención a la diversidad y NEE #Aula hospitalària #Autoregulació de l'aprenentatge #Autorregulación del aprendizaje #Comprensió lectora #Comprensión lectora #Dansa #Danza #Didàctica de la llengua i la literatura #Didàctica de la música #Educació en comunicació audiovisual #Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat #Educación para la interculturalidad/multiculturalidad #Equitat #Filosofia de l'educació #Habilidades sociales #Habilitats socials #Literatura infantil/juvenil #Narrativa #Organització dels horaris escolars. Calendaris #Organización de los horarios escolares. Calendarios #Personalización de los aprendizajes #Pintura #Planificació estratègica i operativa #Sordera #Sordesa #Teatre #Teatro #Técnicas y recursos para la evaluación #Tècniques i recursos per a l'avaluació #Acogida y adaptación #Acolliment i adaptació #Avaluació de la formació permanent #Biblioteca/mediateca #Coordinació d'intercentres #Detecció de comportaments de risc #Detección de comportamientos de riesgo #Didàctica de la física #Educació moral #Educació per a la salut #Educació social/Acció comunitària #Educación moral #Educación para la salud #Educación social/Acción comunitaria #Evaluación de la formación permanente #Evidencias #Finalitats de l'educació #Funció social de l'ensenyament #Intervenció social #Metacognició #Pla de millora #Pla lector #Plan de mejora #Plan lector #Programas de promoción y prevención de la salud #Programes de promoció i prevenció de la salut #STEM - STEAM #Tècniques de l'expressió visual i plàstica #Transdisciplinariedad #Transdisciplinarietat #Transversalidad #Ús de la fotografia #Uso de la fotografía #Serveis i equips de suportContacte