CèsarColl i Salvador
Sobre mi
Doctor en psicologia. Catedràtic de psicologia evolutiva ì i de l’educació de la Universitat de Barcelona. Ha ì impulsat i dirigit treballs i investigacions sobre les ì implicacions pedagògiques de la psicologia i ì l’epistemologia genètiques, l’orientació i la intervenció ì psicopedagògica, el disseny i el desenvolupament del ì currículum escolar, els processos d’interacció en ì contextos educatius i l’anàlisi de pràctiques educatives. ì Els seus interessos actuals s’orienten a l’anàlisi del ì discurs educatiu, l’ús de les TIC per impulsar ì l’aprenentatge i millorar l’ensenyament, l’articulació ì dels contextos d’aprenentatge i la construcció de la ì identitat d’aprenent. És coordinador del Grup de Recerca ì sobre Interacció i Influència Educativa -GRINTIE- i del ì Grup d’Innovació Docent en Psicologia de l’Educació ì -GIDPE- des de que es va crear a finals de la dècada dels ì vuitanta. Així mateix, ha realitzat tasques ì d’assessorament i consultoria educativa en diferents ì països, especialment en temes curriculars i ì psicopedagògics. És autor de nombrosos articles publicats en revistes ì acadèmiques i professionals nacionals i internacionals. ì Entre els llibres que ha escrit, dirigit o coordinat ì destaquen Psicología y currículum (1987), Desarrollo ì psicológico y educación. Psicología de la educación ì escolar (amb J. Palacios i A. Marchesi, 1990 i 2001), El ì constructivismo en el aula (obra collectiva, 1993), ì Aprender contenidos y desarrollar capacidades (amb E. ì Martín, 2003), Currículum i ciutadania (2007), Psicología ì de la educación virtual (amb C. Monereo, 2008) i ì Desarrollo, aprendizaje y enseñanza en la educación ì secundaria (2010).
Publicacions
Aprendizaje con sentido y valor personal
...
Aprenentatges bàsics imprescindibles i aprenentatges bàsics desitjables
EDITORIAL
EVALUAR EN LA ESCUELA / ATENCION AL ALUMNADO CON NEE / COMUNIDADES DE APREND.
...
10 idees clau, 10 reptes de futur
...
Aprendizajes básicos imprescindibles y aprendizajes básicos deseables
EDITORIAL
IMAGINAR UNA EDUC.PARA EL SIGLO XXI / HABILIDADES SOCIALES / PROYECTOS EUROPEOEL CONSTRUCTIVISMO HOY
...
Ús didàctic de les noves tecnologies
...
Aprenentatges bàsics imprescindibles i aprenentatges bàsics desitjables
EDITORIAL
Temes relacionats
#Acción comunitaria #Aprendizaje cooperativo #Aprendizaje significativo / significatividad #Aprenentatge cooperatiu #Aprenentatge significatiu / significativitat #Calidad educativa #Capacidades físicas básicas/condicionales #Capacitats físiques bàsiques/condicionals #Ciudades y pueblos educadores #Competència artística i cultural #Competencia artística y cultural #Competència comunicativa, lingüística i audiovisual #Competencia en comunicación lingüística #Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural #Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural #Competència matemàtica #Competència social i ciutadana #Competencia social y ciudadana #Competencias básicas #Competències bàsiques #Comunicació i expressió #Comunicación y expresión #Comunidad educativa #Comunidades de aprendizaje #Comunitats d'aprenentatge #Conversa i diàleg #Conversación y diálogo #Creatividad y música #Creativitat i música #Cuidado de uno mismo #Cura d'un mateix #Didàctica de l'expressió corporal i de l'educació física #Didàctica de l'expressió visual i plàstica #Didáctica de la expresión corporal y de la educación física #Didáctica de la expresión visual y plástica #Didáctica de la lengua y la literatura #Didàctica de la llengua i la literatura #Didàctica de la música #Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales #Didáctica de las matemáticas #Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals #Didàctica de les matemátiques #Didáctica de los componentes de la matemática #Didàctica dels components de la matemàtica #Didàctica general i metodologia general #Didáctica general y metodología general #Educació en família #Educació física i salut #Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat #Educació per al desenvolupament #Educació social/Acció comunitària #Educación en familia #Educación física y salud #Educación para el desarrollo #Educación para la interculturalidad/multiculturalidad #Educación social/Acción comunitaria #Empatia #Enseñanza-Aprendizaje. Estilos/procesos internos de enseñanza-aprendizaje. #Estrategias de lectura #Estrategias didácticas de la matemática #Estratègies de lectura #Estratègies didàctiques de les matemátiques #Expresión y compresión oral #Expressió i comprenssió oral #Familia y educación #Formació continua del professorat/formació permanent #Formació i desenvolupament del professorat #Formación continua del profesorado/formación permanente #Formación y desarrollo del profesorado #Gènere i educació #Género y educación #Informes d'avaluació del sistema educatiu (PISA, Bofill...) #Informes de evaluación del sistema educativo (PISA, Bofill...) #Lectura #Lengua y construcción del conocimiento #Llengua i construcció del coneixement #Malestar docente #Motivació #Motivación #Nouvinguts/immigració #Organización y participación de las familias #Planes de acogida #Planes lingüísticos / Proyecto lingüístico #Plans d'acullida #Plans lingüístics / Projecte lingüístic #Política i legislació educativa #Política y legislación educativa #Projectes de desenvolupament #Projectes de treball #Projectes estratègics #Proyectos de desarrollo #Proyectos de trabajo #Proyectos estratégicos #Qualitat educativa #Química bàsica #Racons #Recién llegados/inmigración #Recursos multimedia #Rincones #Ús de les TIC (tecnologies) #Ús dels blogs #Uso de las TIC (tecnologías) #Uso de los blogs #Acció comunitària #Ciutats i pobles educadors #Comunitat educativa #Ensenyament-Aprenentatge. Estils/processos interns d'ensenyament-aprenentatge. #Família i educació #Organització i participació de les famílies #Acció tutorial #Alfabetització científica #Aprenentatge basat en problemes/projectes #Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals #Aprenentatge i servei #Atenció a la diversitat #Avaluació formativa o reguladora #Ciència, tecnologia i societat #Competències #Currículum de centre (Projecte curricular de centre/desplegament curricular PCC) #Desenvolupament curricular #Educació afectiva emocional #Educació per a la convivència #Finalitats de l'educació #Formació inicial del professorat #Funció social de l'ensenyament #LOMLOE (2022) #Orientació i tutoria. General #Personalització dels aprenentatges #Projectes de recerca #Selecció de continguts #Selecció, seqüenciació i temporalització dels continguts #Situacions d`aprenentatge #Avaluació dels processos d'aprenentatge #Constructivismo #Evaluación de los procesos de aprendizaje #Constructivisme #Acción tutorial #Acoso moral (Bullying) #Aprendizajes escolares #Aprenentatges escolars #Assetjament moral (Bullying) #Atención a la diversidad #Biblioteca/mediateca #Càlcul #Cálculo #Centre concertat #Centro concertado #Corresponsabilidad #Corresponsabilitat #Dansa #Danza #Deberes escolares #Desarrollo personal #Desenvolupament personal #Deures escolars #Diagnósticos organizativos #Diagnòstics organitzatius #Didàctica de la tecnologia #Didáctica de las lenguas extranjeras #Didàctica de les llengües estrangeres #Dinàmica #Discapacidad #Discapacitat #Ecologia #Equip de professorat #Equipo de profesorado #Estratègies d'EA/Estratègies internes #export #Expresión corporal #Expressió corporal #Finalidades de la educación #Funcionalidad #Funcionalitat #Gestió de l'aula #Gestió del canvi #Gestión del aula #Gestión del cambio #Hábitos alimentarios saludables #Hàbits alimentaris saludables #Història i representacions artístiques de pintura #Historia y representaciones artísticas de pintura #Internet #Jocs d'estratègia #Jocs/Gamificació #Juegos de estrategia #Juegos/Gamificación #Literatura infantil/juvenil #Maltractament infantil #Maltrato infantil #Medidas #Medios audiovisuales y las TIC #Mesures #Mitjans audiovisuals i les TIC #Prehistòria #Teoria i mètodes educatius #Teoría y métodos educativos #Trabajo en equipo del profesorado #Treball en equip del professorat #Ús de la fotografia #Ús dels videojocs #Uso de la fotografía #Uso de los videojuegos #Avaluacions sobre les metodologies didàctiques aplicades #Evaluaciones sobre las metodologías didácticas apliacadas #ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos #Aprendizaje y servicio #Avaluació #Avaluació de l'alumnat en l'aprenentatge #Competència digital i tractament de la informació #Competencias #Coordinació equip docent #Coordinación equipo docente #Equidad #Equitat #Estrategias d'EA/Estrategias internas #Evaluación #Evaluación del alumnado en el aprendizaje #Funciones y procesos organizativos #Funcions i processos organitzatius #Gestió i organització social de l'aula #Gestión y organización social del aula #Interdisciplinariedad #Interdisciplinarietat #Lideratge en centres #Liderazgo en centros #Materiales curriculares y recursos didácticos #Materials curriculars i recursos didàctics #Organització de l'espai #Organización del espacio #Personalización de los aprendizajes #Pla lector #Plan lector #Programació per competències i capacitats #Programación por competencias y capacidades #Rutinas educativas #Rutines educatives #Talleres #Tallers #Transversalidad #Transversalitat #Tratamiento de la información y competencia digital #Ús de dispositius mòbils #Uso de dispositivos móviles #Competencias profesionales del profesorado #Competències professionals del professorat #Desarrollo profesional #Desenvolupament professional #Formación inicial del profesoradoContacte
SEGUEIX-NOS A XARXES:
©Grao 2025