CèsarColl i Salvador
Sobre mi
Doctor en psicologia. Catedràtic de psicologia evolutiva ì i de l’educació de la Universitat de Barcelona. Ha ì impulsat i dirigit treballs i investigacions sobre les ì implicacions pedagògiques de la psicologia i ì l’epistemologia genètiques, l’orientació i la intervenció ì psicopedagògica, el disseny i el desenvolupament del ì currículum escolar, els processos d’interacció en ì contextos educatius i l’anàlisi de pràctiques educatives. ì Els seus interessos actuals s’orienten a l’anàlisi del ì discurs educatiu, l’ús de les TIC per impulsar ì l’aprenentatge i millorar l’ensenyament, l’articulació ì dels contextos d’aprenentatge i la construcció de la ì identitat d’aprenent. És coordinador del Grup de Recerca ì sobre Interacció i Influència Educativa -GRINTIE- i del ì Grup d’Innovació Docent en Psicologia de l’Educació ì -GIDPE- des de que es va crear a finals de la dècada dels ì vuitanta. Així mateix, ha realitzat tasques ì d’assessorament i consultoria educativa en diferents ì països, especialment en temes curriculars i ì psicopedagògics. És autor de nombrosos articles publicats en revistes ì acadèmiques i professionals nacionals i internacionals. ì Entre els llibres que ha escrit, dirigit o coordinat ì destaquen Psicología y currículum (1987), Desarrollo ì psicológico y educación. Psicología de la educación ì escolar (amb J. Palacios i A. Marchesi, 1990 i 2001), El ì constructivismo en el aula (obra collectiva, 1993), ì Aprender contenidos y desarrollar capacidades (amb E. ì Martín, 2003), Currículum i ciutadania (2007), Psicología ì de la educación virtual (amb C. Monereo, 2008) i ì Desarrollo, aprendizaje y enseñanza en la educación ì secundaria (2010).
Publicacions
Uso didáctico de las nuevas tecnologías
...
La interacció verbal
...
Aprendizajes básicos imprescindibles y aprendizajes básicos deseables
EDITORIALEl constructivismo en el aula
Els autors parteixen d'una convicció: la concepció constructivista ofereix una explicació integra...
El sentit de l’aprenentatge avui
...
Cómo valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC
L’experiència acumulada permet afirmar que les TIC, per elles mateixes, no s&oacu...
La personalització de l’aprenentatge
...
El constructivismo en la práctica
Articles de fonamentació -malgrat que sempre s'hi té present l'aplicació pr&agr...
Aprenentatge amb sentit i valor personal
Aquest llibre té com a objectiu identificar, descriure i il·lustrar un conjunt de r...
Desarrollo, aprendizaje y enseñanza en la educación secundaria
Aquest volum tracta dels processos d’aprenentatge que tenen lloc a les institucions i a les...
Temes relacionats
#Acció comunitària #Acción comunitaria #Aprendizaje cooperativo #Aprendizaje significativo / significatividad #Aprenentatge cooperatiu #Aprenentatge significatiu / significativitat #Calidad educativa #Capacidades físicas básicas/condicionales #Capacitats físiques bàsiques/condicionals #Ciudades y pueblos educadores #Ciutats i pobles educadors #Competència artística i cultural #Competencia artística y cultural #Competència comunicativa, lingüística i audiovisual #Competencia en comunicación lingüística #Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural #Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural #Competència matemàtica #Competència social i ciutadana #Competencia social y ciudadana #Competencias básicas #Competències bàsiques #Comunicació i expressió #Comunicación y expresión #Comunidad educativa #Comunidades de aprendizaje #Comunitat educativa #Comunitats d'aprenentatge #Conversa i diàleg #Conversación y diálogo #Creatividad y música #Creativitat i música #Cuidado de uno mismo #Cura d'un mateix #Didàctica de l'expressió corporal i de l'educació física #Didàctica de l'expressió visual i plàstica #Didáctica de la expresión corporal y de la educación física #Didáctica de la expresión visual y plástica #Didáctica de la lengua y la literatura #Didàctica de la llengua i la literatura #Didàctica de la música #Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales #Didáctica de las matemáticas #Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals #Didàctica de les matemátiques #Didáctica de los componentes de la matemática #Didàctica dels components de la matemàtica #Didàctica general i metodologia general #Didáctica general y metodología general #Educació en família #Educació física i salut #Educació per a la interculturalitat/multiculturalitat #Educació per al desenvolupament #Educació social/Acció comunitària #Educación en familia #Educación física y salud #Educación para el desarrollo #Educación para la interculturalidad/multiculturalidad #Educación social/Acción comunitaria #Empatia #Enseñanza-Aprendizaje. Estilos/procesos internos de enseñanza-aprendizaje. #Ensenyament-Aprenentatge. Estils/processos interns d'ensenyament-aprenentatge. #Estrategias de lectura #Estrategias didácticas de la matemática #Estratègies de lectura #Estratègies didàctiques de les matemátiques #Expresión y compresión oral #Expressió i comprenssió oral #Família i educació #Familia y educación #Formació continua del professorat/formació permanent #Formació i desenvolupament del professorat #Formación continua del profesorado/formación permanente #Formación y desarrollo del profesorado #Gènere i educació #Género y educación #Informes d'avaluació del sistema educatiu (PISA, Bofill...) #Informes de evaluación del sistema educativo (PISA, Bofill...) #Lectura #Lengua y construcción del conocimiento #Llengua i construcció del coneixement #Malestar docente #Motivació #Motivación #Nouvinguts/immigració #Organització i participació de les famílies #Organización y participación de las familias #Planes de acogida #Planes lingüísticos / Proyecto lingüístico #Plans d'acullida #Plans lingüístics / Projecte lingüístic #Política i legislació educativa #Política y legislación educativa #Projectes de desenvolupament #Projectes de treball #Projectes estratègics #Proyectos de desarrollo #Proyectos de trabajo #Proyectos estratégicos #Qualitat educativa #Química bàsica #Racons #Recién llegados/inmigración #Recursos multimedia #Rincones #Ús de les TIC (tecnologies) #Ús dels blogs #Uso de las TIC (tecnologías) #Uso de los blogs #Acció tutorial #Alfabetització científica #Aprenentatge basat en problemes/projectes #Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals #Aprenentatge i servei #Atenció a la diversitat #Avaluació formativa o reguladora #Ciència, tecnologia i societat #Competències #Currículum de centre (Projecte curricular de centre/desplegament curricular PCC) #Desenvolupament curricular #Educació afectiva emocional #Educació per a la convivència #Finalitats de l'educació #Formació inicial del professorat #Funció social de l'ensenyament #LOMLOE (2022) #Orientació i tutoria. General #Personalització dels aprenentatges #Projectes de recerca #Selecció de continguts #Selecció, seqüenciació i temporalització dels continguts #Situacions d`aprenentatge #Avaluació dels processos d'aprenentatge #Constructivisme #Constructivismo #Evaluación de los procesos de aprendizaje #Acción tutorial #Acoso moral (Bullying) #Aprendizajes escolares #Aprenentatges escolars #Assetjament moral (Bullying) #Atención a la diversidad #Biblioteca/mediateca #Càlcul #Cálculo #Centre concertat #Centro concertado #Corresponsabilidad #Corresponsabilitat #Dansa #Danza #Deberes escolares #Desarrollo personal #Desenvolupament personal #Deures escolars #Diagnósticos organizativos #Diagnòstics organitzatius #Didàctica de la tecnologia #Didáctica de las lenguas extranjeras #Didàctica de les llengües estrangeres #Dinàmica #Discapacidad #Discapacitat #Ecologia #Equip de professorat #Equipo de profesorado #Estratègies d'EA/Estratègies internes #export #Expresión corporal #Expressió corporal #Finalidades de la educación #Funcionalidad #Funcionalitat #Gestió de l'aula #Gestió del canvi #Gestión del aula #Gestión del cambio #Hábitos alimentarios saludables #Hàbits alimentaris saludables #Història i representacions artístiques de pintura #Historia y representaciones artísticas de pintura #Internet #Jocs d'estratègia #Jocs/Gamificació #Juegos de estrategia #Juegos/Gamificación #Literatura infantil/juvenil #Maltractament infantil #Maltrato infantil #Medidas #Medios audiovisuales y las TIC #Mesures #Mitjans audiovisuals i les TIC #Prehistòria #Teoria i mètodes educatius #Teoría y métodos educativos #Trabajo en equipo del profesorado #Treball en equip del professorat #Ús de la fotografia #Ús dels videojocs #Uso de la fotografía #Uso de los videojuegos #Avaluacions sobre les metodologies didàctiques aplicades #Evaluaciones sobre las metodologías didácticas apliacadas #ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos #Aprendizaje y servicio #Avaluació #Avaluació de l'alumnat en l'aprenentatge #Competència digital i tractament de la informació #Competencias #Coordinació equip docent #Coordinación equipo docente #Equidad #Equitat #Estrategias d'EA/Estrategias internas #Evaluación #Evaluación del alumnado en el aprendizaje #Funciones y procesos organizativos #Funcions i processos organitzatius #Gestió i organització social de l'aula #Gestión y organización social del aula #Interdisciplinariedad #Interdisciplinarietat #Lideratge en centres #Liderazgo en centros #Materiales curriculares y recursos didácticos #Materials curriculars i recursos didàctics #Organització de l'espai #Organización del espacio #Personalización de los aprendizajes #Pla lector #Plan lector #Programació per competències i capacitats #Programación por competencias y capacidades #Rutinas educativas #Rutines educatives #Talleres #Tallers #Transversalidad #Transversalitat #Tratamiento de la información y competencia digital #Ús de dispositius mòbils #Uso de dispositivos móviles #Competencias profesionales del profesorado #Competències professionals del professorat #Desarrollo profesional #Desenvolupament professional #Formación inicial del profesoradoContacte