AntoniBadia Garganté
Sobre mi
És mestre d’educació general bàsica per la Universitat ì Autònoma de Barcelona, postgrau d’especialització en ì educació física (UAB), llicenciat en psicologia (UAB), ì màster en investigació psicopedagògica per la Universitat ì Ramon Llull i doctor en psicologia per la UAB. Ha treballat com a mestre d’educació general bàsica, ì professor d’educació secundària obligatòria, assessor ì psicopedagògic i formador del professorat per a diversos ì ICE. Des de l’any 2000 fins a l’actualitat és professor ì de la Universitat Oberta de Catalunya. Ha desenvolupat investigacions i publicacions en tres ì línies de recerca: «La formació de professors. La ì identitat del professor» (Ser un docente estratégico: ì cuando cambiar la estrategia no basta, de C. Monereo, A. ì Badia, G. Bilbao, M. Cerrato i M. Weise, 2009); «Les TIC ì (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) a ì l’educació escolar» (Enseñar a ser competente en el uso ì de las TIC para manejar y transformar la información en ì conocimiento, 2009; Perspectivas actuales sobre la ì calidad educativa de los procesos de enseñanza y ì aprendizaje que incorporan las TIC, d’E.I. Barberà, A. ì Badia, 2007) i «Els entorns online en l’educació ì superior» (La construcción colaborativa de conocimiento ì en las Redes de Comunicación Asíncrona y Escrita (RCAE): ì Una revisión de los instrumentos analíticos, d’A. Badia, ì L. Becerril i M. Romero, 2010; Ayudar a aprender con ì tecnología en la educación superior, d’A. Badia, 2006).
Publicacions
SER ESTRATEGICO Y AUTONOMO APRENDIENDO / DE LA INCLUSION A LA INTEGRACION
...
Matemáticas en Europa: diversas perspectivas
El debat sobre les dificultats de la integració europea des del punt de vista científic, les s...
Cómo valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC
L’experiència acumulada permet afirmar que les TIC, per elles mateixes, no s&oacu...
Aprender autónomamente
El present i el futur de com ensenyar i aprendre les competències bàsiques en la societat de la in...
Escuela y cultura digital
Internet, Messenger, xarxa, web, blocs, són realitats que no han de ser alienes a l'escola i ...
Ser estratégico y autónomo aprendiendo
En molt poques ocasions un nombre tan significatiu d'investigadors i professionals de l'educac...
Internet y competencias básicas
Competències bàsiques imprescindibles per sobreviure en el segle xxi: seleccionar informació rell...
TRATAMIENTO DE LA INFORMACION Y COMPETENCIA DIGITAL
...
El asesoramiento psicopedagógico a debate
El llibre planteja una sèrie de reptes entre els quals destaca la necess...