Repensar l’aula des de les persones
Ens interessa reflexionar sobre què fem a l’escola, perquè qualsevol decisió que prenguem tingui en consideració les...
Llegir en pantalles, una lectura multimodal. “Connectant” esferes d’aprenentatge lletrat...
La lectura en pantalles ha crescut en els usos quotidians. Moltes vegades, de manera no del tot conscient, fem lectures multimodals. Avui...
Fem poesia
Hem de fer poesia a l'escola? Sí, perquè és un treball gratificant, complet, hi treballem capacitats bàsiques múltiples. Només nece...
Cómo se trabaja en un centro cuando éste se propone cambiar
AntecedentesEl profesorado del instituto de Badia del Vallès posee una tradición de planear y ejecutar decisiones estratégicas de form...
El conec pel seu riure
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
És necessària la religió a l’escola?
He rellegit un article que havia publicat a Guix l’any 2003 i que podria subscriure completament avui. Aleshores, era la LOCE la que aixe...
Cécile de Visscher, cofundadora de Nexe Fundació. Per una vida millor
Espais de benvinguda educativa i escola: Quin valor afegit?
Els EBE van iniciar la trajectòria durant el curs 2008-2009 a les ciutats de Vic i de Reus amb gran ressò mediàtic. Aquest article pre...