Característiques de les proves competencials en contextos no escolars
L’objectiu d’aquest article és aportar una mica de llum a les proves que avaluen la competència lingüística comu...
Fonaments teòrics de l’ensenyament de la literatura a secundària
L'ensenyament de la literatura es va vehicular, originàriament, a través de la seva història i es va dissenyar com a eina de suport pe...
L’avaluació de la competència lectora a les proves PISA
Les proves PISA concreten la competència lectora en la capacitat per localitzar la informació desitjada, comprendre-la, avaluar-la i ref...
Darwin a classe de llengua: parlar per llegir i escriure millor.
Aquest article té com a objectiu bàsic relatar un procés de treball des de l'àmbit de llengua i abordar els nous reptes educatius i s...
L’avaluació de l’aprenentatge lingüístic en el projecte. Vols conèixer la meva localitat?...
Aquesta activitat té com a objectiu desenvolupar les competències comunicatives bàsiques a través de la creació d&r...
El projecte lingüístic a secundària
L'article presenta el projecte lingüístic de centre com un instrument que forma part del projecte educatiu i que té la funció d'orien...
L’avaluació en projectes de literatura amb TIC
Proposem realitzar una avaluació formativa i competencial que permeti millorar el procés d’aprenentatge mitjançant el treba...
Plurilingüisme i ensenyament de llengües
La finalitat del text és convidar els professors de secundària a començar la posada en pràctica del projecte d'educació plurilingüe...