Una mirada a l’escolarització d’infants amb malalties cròniques o de llarga evolució
Quan un centre docent ha d’afrontar la malaltia crònica, aguda o de risc vital d’algun dels seus alumnes es crea una incertesa entr...
Què ens diu la neurociència sobre com s’aprèn?
La neurociència ens proveeix d’un conjunt ampli i profund de dades que ens poden ajudar a realitzar la pràctica educativa i el des...
Un canvi de mirada en la gestió del centre
Us presentem la proposta del CEIP Rosa dels Vents, una escola situada a Colònia de Sant Pere (Illes Balears). Els seus membres la definei...
El meravellós circ infantil
Fa dues dècades que a la nostra escola es realitza una proposta que ha superat la gran quantitat de canvis pedagògics i legislatius que ...
Al capdavall, ens mou l’emoció
Les emocions predisposen a l’acció. L’emoció és el que ens mou i ens commou. Les aportacions de la neurociènci...
L’art d’enumerar
Al nostre voltant hi ha textos de tota mena. Ens indiquen com funcionen les coses, com podem arribar a un indret determinat, què podem fe...
Entrevista a Vicenç Arnaiz Sancho: «Necessitem cultura de la salut mental a l’escola infantil»
Els equips d’atenció primerenca constitueixen un suport fonamental per a les escoles infantils, però avui dia estan gairebé...
L’escola tradicional i l’escola transformadora
Des de la seva experiència pràctica, l’autora i l’autor ens presenten una reflexió sobre alguns elements que consider...